Pretul unui produs (de exemplu, pretul pentru o bucatarie) este valoarea la care se vinde acel produs sau este suma de bani platita de cumparator pentru acoperirea unei nevoi si incasata de vanzator pentru a fi profitabila afacerea in domeniul in care activeaza. Ambii investesc in viitor, cumparatorul pentru a a avea un stil de viata mai bun iar vanzatorul de a continua activitatea prin acoperirea cheltuielilor si generarea unui profit. Subiectiv produsul prin pret, devine ieftin sau scump.
In aceasta situatie normala achizitionarea unei bucatarii apare ca urmare a unei nevoi aparute si foarte rar ca o ambitie personala. Bucataria este o camera importanta, mobilarea si utilarea ei implica mai multe costuri – materiale, timp si energie. De partea cealalta, producatorul sau furnizorul mobilierului isi bazeaza afacerea pe producerea si vanzarea de bucatarii, pe termen lung, calculand fluxurile materiale, financiare si umane in functie de timp si de numarul de clienti.
Cum se formeaza pretul bucatariei.
Pretul unei bucatarii este in principal un rezultatul sumei costurilor cu:
-materia prima, materiale si accesorii
-masini si aparate, sisteme automatizare, spatii de prelucrare si depozitare
-personal specializat
-centre de cercetare, design si proiectare (personal calificat si sisteme proiectare specializate)
-marketing / imagine marca
-spatii de prezentare (magazin propriu, expozitii, targuri, showroom, prezentari si lansari produse, training, workshop, cursuri, etc..)
-servicii – transport, montaj, garantie, masuratori, proiectare, consiliere, consultanta, comunicare rapida si eficienta, personal dedicat pentru fiecare activitate/client, etc..
-grija pentru mediu si viitorul resurselor, impactul activitatii asupra mediului de astăzi și de mâine
-profit, care daca exista poate fi reinvestit in masini, personal, spatii, samd
De ce “dincolo era mai ieftin”?
Pentru ca unele detalii apar sau dispar din lista de costuri si evident din pretul bucatariei, apoi si din produsul final. Se poate si fara un showroom curat in care sa ne simtim confortabil si tratati ca o persoana importanta (un client este intotdeauna o persoana importanta dar asta trebuie sa o simta si el). Se poate si fara proiect si mostre, alegem dintr-un bucataria catalog sau vedem un site unde sunt prezentate firme de mobila si produselor lor (ele au cheltuit sume pentru marketing si imagine, evident sunt mai scumpe ).
Se poate in mai multe feluri sa gasim mobila de bucatarie mai ieftina dar trebuie sa fim atenti ce platim si de ce. Putem avea materiale mai ieftine sau pierdem timp pentru ca primim raspunsuri in timp foarte lung (asta in cel mai bun caz), deoarece nu este personal specializat in bucatarii disponibil. Putem renunta la serviciile de design specializat dar in timp stresul indus de dispunerea mobilierului, calitatea finisajelor sau montajul mobiei sa ne coste mai mult.
Sunt detalii uneori care trebuie luate in calcul la realizarea unei bucatarii si pretul nu este totul. Fiind un produs de folosinta indelungata si, mai ales utilizat aproape zilnic, este necesara atentie sporita la finalizarea comenzii si sfatul cel mai important este sa nu va grabiti in lansarea comenzii si sa cereti toate informatiile pentru a face acest pas in cunostinta de cauza. Se poate sa faceti mici concesii, sa renuntati la anumite lucruri, dar nu renuntati la confort, ergonomie si o viata mai buna.